donderdag 9 augustus 2012

Genieten

Genieten moet. Dat is verplicht. Tenminste, zo voelt dat af en toe. Voor mij. Vooral in de vakantie. Je hebt maar 3 weken. En daarin MOET je niks en toch vanalles.

Ik neem me altijd vanalles voor om in de vakantie te doen. Zo ook deze vakantie. 'Gelukkig' waren we maar 1 week echt óp vakantie. Maar in die overige 2 weken moest er dus thuis flink genoten worden. Lang voordat het vakantie is bedenk ik me elk jaar weer hoe heerlijk het zal zijn om in de vakantie, waarin je niks moet, 's avonds als het een beetje af is gekoeld na een lange hete dag, nog even lekker met manlief en kinderen een stukje te fietsen langs de Maas of een stukje te wandelen door het bos, langs de Maas of op de Hei en daarna een drankje te doen op een terrasje. En hoe leuk het zal zijn om een dagje strand te doen...

Wij hebben in de twee weken dat we thuis vakantie hadden welgeteld 1x 's avonds gefietst, 1x 's avonds gewandeld en géén dagje strand gedaan. Wel een hoop andere dingen. Dat dan weer wel. En ook heel veel niet. Want niks moet.

En in die week dat we óp vakantie zijn moet er natuurlijk helemáál genoten worden. Want je hebt maar één week waarin dat kan. Eén week waar je veel geld voor hebt betaald. Nonsens. Maar zo werkt mijn brein. Dus als de dag net begonnen is dan ben ik al aan het bedenken wat we de dag erna kunnen gaan doen. Zodat het wel allemaal leuk blijft. Waardoor het dus zomaar niet leuk kan worden omdat ik alles kan verpesten met (op)dringerig gedoe :)

Maar we hebben het leuk gehad. Gelukkig wel. Ik hoop dat man en kinderen dat ook zo hebben ervaren en zich niet alleen kapot hebben geërgerd aan hun freakerige vrouw of mama. Alleen zou ik volgens mij nog méér kunnen genieten als ik dat op dát moment ook echt doe en niet alvast bezig ben met het volgende moment. Nu geniet ik vooral van het terugkijken op de vakantie. En dat lijkt me niet helemaal waar genieten om draait...

Ik heb overigens alvast folders aangevraagd voor de vakantie van volgend jaar, zodat we alvast kunnen kijken waar we dan verplicht kunnen gaan genieten...

3 opmerkingen:

  1. Niet alleen voorgepret/gevoorpret dus, ook nog - tussen het freaken - echt genoten. Mooi zo! En volgens mij is er ook niks mis met het genieten van het terugkijken op de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar is inderdaad niks mis mee! En het wandelen en terrasje gepikt hebben we gisteravond nog gedaan. Weliswaar niet echt meer in onze vakantie maar dat is een klein detail :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen