vrijdag 26 januari 2018

Prietpraat 56

Abonnement
Volgens Evi heeft Iza een Tina-abolloment

Bambi-ogen
Iza kijkt het Jeugdjournaal: 'Eej! Die haet ouch van die herte-dup!'

Buschauffeur
Tijdens het wandelen met Blues begint Evi over de bus die net langs rijdt. Ze concludeert dat de chauffeur wel èrg lang moet rijden als die bus van 's morgens vroeg tot 's nachts z'n route rijdt.

WIDM
Als Art Rooijakkers aan tafel zit bij Top 2000 a gogo zegt Iza: 'Die doet echt àltijd mysterieus hè?'

Playstationnen
Evi speelt Grand Theft Auto V. Op haar eigen manier: beetje rondlopen en rondrijden. 'Dao zit mien vrouw', zegt ze tegen mij. 'Die ken waal zitte en ligge. Ich ken det neet. Ich ken allein maar laupe'. Haar personage is een donkere man van midden 30.

Playstationnen II
Evi speelt nog steeds GTA V: 'Ich gaon ff nao ut ziekehoes want emus haet mich geslaon'.

Playstationnen III
De dag erna gaat Evi weer de stad verkennen in GTA V: 'Papa wets do wao un bushalte is?'. Ze heeft met haar personage een bus gepakt om mee rond te rijden. 'Alle miense zien sjoéw', zegt Nico, 'ömdes do die bus haes gejat'. Evi antwoordt verbaasd: 'Maar ich doon verder nieks!'

Geheimpje voor Blues
Evi gaat een tekening maken voor Blues en laat mij zien wat ze tot nu toe getekend heeft: een heel groot hart. Maar ze waarschuwt me wel: 'Neet aan Blues vertelle hè!'

Carnavalsiedjes
Evi: 'Carnavalsliedjes die zien zoé leuk!'
Ik: 'Waoröm zien die den zoé leuk?'
Evi: 'Die zien zoé bliej!'

Meisjeskleur
Ik wil een scherp nageltje van Blues even vijlen. Blues heeft dat in de gaten en heeft dus niet zoveel zin om naar me toe te komen. 'Ja waoröm pak 'se den ouch un roze viél?!', vraagt Evi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten