zaterdag 26 oktober 2013

Kinderpraat 18

Inleven
We kijken Bassie & Adriaan. De baron lacht Bassie & Adriaan uit. Iza tegen de tv: 'Nae, de heufs nimmer te lache. Wach maar, dalik!'

Toastje met port salut
Evi wil nog een 'doosje met port soluut'

Lief op me
Evi 10 minuten nadat ik boos op haar was: 'Bös-se no weer lief op mich?'

Komkommer
Evi 'bakt' een taart met daarin 'okommer' en mandarijn.

Vakantietekening
Na de herfstvakantie ligt er in Iza's klas voor ieder kindje een leeg blaadje op de tafeltjes. Ze moeten iets tekenen wat ze in de vakantie hebben gedaan. 'Wat heb ich alweer allemôl gedaon in de vekansie?, zegt Iza. Ik antwoord: 'Ge ziet nao de dieretuin gewaes, do bös nao de bioscoop gewaes, ge heb op de bso gesjpeuld, we zien nao ut museum gewaes én nao de Lommerberge'. Iza: 'Ich heb auch friet gegaete hè? Den teiken ich unne zak friet'.
Kaas
Evi tijdens het eten van een boterham met smeerkaas: 'Echte kieës en smaerkieës det zien de beste vriendjes'.

Nederlands praten
Evi zegt tegen mij: 'Mama, do zeis taege die mevrouw: 'Ik ga het 'nui' thuis 'holen'.''
Limonade
Evi wil 'mienoolaade'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten