donderdag 13 februari 2014

Kinderpraat 21

Knopen in het haar
Iza en Evi vinden het verschrikkelijk als hun haar geborsteld wordt als er veel knopen inzitten.
Dan heeft Iza het haar van haar kappop op een middag royaal verzauwd. Nico moet proberen een elastiekje eruit te krijgen + 10.000 knopen. Hij zit te mopperen op Iza terwijl hij daarmee bezig is. 'De pop lacht wel nog', zegt Iza dan.
 
Rimpeltjes
Evi heeft na een tijdje badderen 'ribbeltjes' op haar vingertjes    


 
Armloos
Evi tekent papa en mama. Ik constateer dat onze getekende versies geen armen hebben. Op een 'dûh-toontje' antwoordt Evi: 'Die zitte in de tès'.
 
Soepstengel
Evi wil een soepstengel. Ik vraag of ze er mij ook een pakt. Ze spurt naar de keuken en ik hoor haar rommelen. Vervolgens hoor ik dat er een soepstengel kapot valt op de grond. 'Oeps', hoor ik Evi zeggen, 'volges mich waas det dae van dich'.
 
Historie
Nico, Iza en ik kijken naar de Olympische Spelen. Sven Kramer schaatst de 5000 meter. Ik vraag aan Evi die achter in de kamer met de poppen aan het spelen is of ze ook komt kijken. 'Nae'. Ik probeer het nog een keer: 'Ech neet?! Heej wuuërd historie gesjreve!'. 'Jao?!', antwoordt Evi dan heel geïnteresseerd.
 
Walkie Talkie    
Iza en Evi praten door de walkie talkie. Evi is boven, Iza beneden. Evi roept netjes na elke zin: 'Over!'
 
Werkje
Ik zeg tegen Iza en Evi dat Nico iets later komt omdat hij langer moet werken. 'Volges mich haet papa un lângk werkje', zegt Evi. 'Den moog dae dus auch neet get angers kieze. As ich miene puzzel aaf heb moog ich un anger werkje kieze'.

Hup blauw
Iza en Evi kijken naar het schaatsen. Per race kiezen ze de 'kleur' die moet winnen en die moedigen ze dan heel enthousiast aan: 'Hup blauauw! Hup blauauw!

Pinokkio 
   
Evi wil de film van 'Piejokkienoo' kijken. Wat eigenlijk een veel treffender naam is voor die houten jongen wiens neus groeit als hij jokt.
 
Friends
Iza en Evi kijken weer eens naar de film 'Pluk van de Petteflat'. Iza zegt: 'Ich dink det Aagje auch op Pluk is'. Waarop mijn antwoord is: 'Tuurlik is Aagje auch op Pluk. He's her lobster!' Waarop Iza me natuurlijk aankijkt 'wie unne boétsauto'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten