vrijdag 31 januari 2014

Kinderpraat 20

Jazz-ballet
Volgens Evi gaat Iza op 'Dipsolep' als ze haar B-diploma heeft

Jezus
Evi speelt met haar Little People kerststal. Ik vraag haar hoe de baby heet. 'Kinneke', antwoordt Evi

Kleuterproblemen
Evi komt 's morgens rond half 7 tussen ons in liggen. Slaap uit, duimpje in haar mond. Na een paar minuten fluistert ze een beetje bezorgd: 'Mama? Ich weit nog neet wat ich wat ich wil waere as ich groeët bön'.

Handtekening
Op Iza's zwemdiploma staan de handtekeningen van 2 zwemleraren. Iza vraagt zich af hoe zij nu weten wat hun handtekening is. Ik vertel dat je die zelf mag verzinnen. 'Oh', zegt ze, 'den doon ich met un bietje krulle en den 2 strepe'. Ik zeg dat dat niet kan omdat haar naam eruit te halen moet zijn. 'Den doon ich d'r unne met 'Iza' en den een 'S' en den een bietje kliederklatsj

Lezen
Evi heeft een knutselwerkje gemaakt waarop ze een paar letters achter elkaar heeft geschreven. Ik vraag haar wat daar staat. 'Weit ich neet, ich ken nog neet laeze'.

Nicht
We spelen 'Mens erger je niet' op een Duits spelbord waar bij elke kleur 1 woord staat uit de naam van het spelletje. Iza is rood. 'Is dit een Duits spelletje?', vraagt ze. Ik beaam dat. 'O, dan weet ik al wat rood in het Duits is: 'nicht'.' (op z'n Nederlands uitgesproken uiteraard).

Gehaaid
Evi vertelt over haar ochtend op school als we op woensdagmiddag boterhammen zaten te eten: '....en toen deej ich zielig kiéke en toen moch ich ff in de gang nao Iza zwaaie'.

Muesli
Volgens Evi eet Iza graag 'mluusmliej' in haar vanille yoghurt.

Buisjes
Evi vertelt iets dat Nico niet helemaal verstaat. 'Volges mich mos do auch buisjes', zegt Evi dus heel wijs tegen Nico, 'want ich ken met buisjes good hure'.

Droombed
Evi wil graag naar K3 kijken van 'Roompot'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten