maandag 24 maart 2014

Kinderpraat 22

Aanmelden
Iza en Evi moeten een keertje overblijven. Iza vraagt 's morgens bezorgd of ik hun ook aan heb gemeld. Ik antwoord bevestigend. Iza: 'En as ut euverbliéve aafgelaupe is den zet-se ôs zeker weer oét?'

Love
Evi heeft 2 hartjessnoepjes en ik moet haar vertellen wat erop staat. 'Op eintje sjteit 'hoi' en op dae angere sjteit 'love'. Love beteikent 'liefde'. 'Det weit ich', antwoordt Evi heel wijs.

Mistig
Evi trekt haar rolluik omhoog en concludeert dat het stoffig weer is

Vrij
Als Iza, Evi en ik in de voorjaarsvakantie een stuk hebben gewandeld komen we langs het kdv. Een groepje kinderen komt met een pedagogisch medewerkster naar buiten. We herkennen tussen de kinderen Fleur, een klasgenootje van Evi. 'Fleur haet gen vreej', concludeert Evi. 'Maar sjpeule op de bso is toch auch leuk?!', zeg ik. 'Jao', antwoordt Evi, 'maar Fleur haet gen vreej'.

Slapen
Evi, 's morgens bij ons in bed: 'Ich ving sjlape neet leuk'. Dus ik vraag waarom niet. 'Det mot de ganse nach!'.

Kapsalon
Iza wil later als ze groot is een eigen 'kapselsalon' hebben.

Broodje gezond
Iza vindt 'echte kaas' niet lekker. Alleen op een 'gezond broodje'.

Bugs Bunny
Evi kijkt naar 'Big Bunny'

Schinderspark
Evi gaat met de klas naar het 'Kinderpark'

Dinosaurus
Iza en Evi spelen een fantasiespelletje. Evi vertelt dat ze voor haar verjaardag een 'dieresaurus' heeft gekregen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten