woensdag 1 juli 2015

Kinderpraat 45

Eerste plaats
Evi heeft als eerste gewonnen

Jaloers
Evi is een beetje 'lajoers'

Belangrijk
Op een morgen net voordat we op moeten staan kruipt Evi nog bij ons in bed. Zoals gewoonlijk blijft ze aan het wazelen. Op een gegeven moment zeg ik: 'Ssshhtt, doot nog ff slape'. 'Maar dit is hiël belangeriék', pruilt Evi. Dus vooruit dan maar, dat ene mag ze nog vertellen.

Belangrijk (2)
Iza en Evi liggen 's morgens bij ons in bed. Ze moeten nog wat slapen want wij vinden het nog vroeg. Iza begint toch een paar keer te vertellen. Dus ik ssshhht haar tot stilte. Dan hoor ik Evi tegen Iza fluisteren: 'De mos zegke det ut belangeriék is, den moog-se ut waal vertelle'.

Lover
Een meisje op jazzdance zegt in de pauze tegen Iza's vriendinnetje: 'Haes do unne geheime lovvert?!'

Dierentuin
We zijn in de dierentuin. Kim zegt: 'Ut ruuk heej nao kinderboerderij'. Waarop Evi antwoordt: 'Jao maar ut is heej un groëte-minse-boerderij'.

Eén of andere
Iza en ik zijn met mam, Yvonne en Wim naar de Passiespelen geweest. Daarna drinken we nog wat bij mam. Ik probeer op internet de rolverdeling op te zoeken. 'Zeuk us op wae Maria sjpeult', zegt Iza. 'Det is Nel', antwoordt Yvonne die Nel kent. Als we thuis zijn vertelt Iza over de Passiespelen tegen Nico en Evi: 'En Maria wuuërd gesjpeuld door Nel....ein of angere Nel'.

Picknicken
Diezelfde middag is Evi met Nico gaan fietsen. Ze hebben ook nog 'gepitnikt'.

Koud
Op mijn werk stond op maandag de airco veel te hard dus de dag erna zei ik tegen Iza en Evi dat ik weer kou ging lijden op het werk. 'Den motte ze dao de verwerming aanzette!', antwoordde Evi verontwaardigd.

Duikbril
Na het eten gaan Iza en Evi nog even het zwembad in. 'Ich gaon miene duikbril ves pakke!', roept Iza en rent weg. 'Nim miene ouch mei!', roept Evi Iza na met de duikbril op haar hoofd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten