maandag 2 april 2012

In de toekomst kijken

Af en toe bedenk ik me dat ik graag eens in de toekomst zou willen kijken. Dan wil ik even spieken hoe Iza en Evi opgroeien. Welke schoolkeuze ze maken. Welke baan ze krijgen. Op wie ze verliefd worden en of ze uiteindelijk zullen gaan trouwen en kinderen krijgen.
Maar ik wil ook graag weten hoe lang ik nog bij mijn huidige werkgever zit. Alhoewel. Als ik daar volgend jaar nog zit, of nóg langer, dan hoef ik dat nu eigenlijk niet persé te weten...

Misschien toch niet zo'n goed idee dat 'in de toekomst willen kijken'. Over de dingen waarmee ik nu gelukkig ben hoef ik niet te weten wanneer dat geluk ophoudt te bestaan. Ik was er niet gelukkiger op geworden als ik 5 jaar geleden zou hebben geweten dat aan mijn (op dat moment) perfecte, gelukkige leventje over 2 maanden een einde zou komen omdat mijn vader uit ons leven zou worden weggerukt.

Nee, dan blijf ik liever in de waan dat alles blijft zoals het is en dan droom ik gewoon verder dat binnenkort iemand mij opbelt met de mededeling dat ie een geweldige baan voor me heeft die mij op het lijf geschreven is! Want eigenlijk is dat het enige (bereikbare) dat ontbreekt aan mijn (voor nu) perfecte, gelukkige leventje.

En dan ga ik er verder niet over nadenken dat áls dat écht gebeurd wat ik dan moet bedenken om me nog te wensen. Dan wil ik gewoon heel lang ongestoord, volledig kunnen genieten van mijn leuke leven! :)

5 opmerkingen:

  1. And what it all boils down to
    Is that no one's really got it figured out just yet
    'cause I've got one hand in my pocket
    And the other one is playing the piano
    And what it all comes down to my friends
    Is that everything's just fine fine fine
    'cause I've got one hand in my pocket
    And the other one is hailing a taxi cab

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...(pssst, klein taalfoutje: 'áls dat écht gebeurd' moet met -t aan het einde, onvoltooid tegenwoordige tijd immers)...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oké. Wat heeft Alanis Morissette hier mee te maken?

    O, en die t aan het einde van gebeur vind ik niet uitzien. Dus type ik meestal een d #dom

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'Ik tik een -d omdat ik een -t aan het einde niet vind uitzien.'

    Uhmmmm, right. Next. #maarmaarmáármaarmaar

    Hand in my pocket: don't worry too much, stop trying to look into the future, enjoy the moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah. Alanis Morissette was een wijze raad... thankx. Ik knoop 'm in m'n oren :)

    BeantwoordenVerwijderen