donderdag 19 april 2012

Voorpretten

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die niet graag op vakantie gaan. Ik vind het heerlijk om er even tussenuit te gaan en zou eigenlijk nóg vaker willen dan dat we nu kunnen gaan. Behalve als het bijna zover is, dan vind ik het even iets minder leuk omdat er dan nog vanalles moét: tassen inpakken, boodschappen doen, het huis poetsen, bedden verschonen... :)

Maar buiten dat is om te beginnen de voorpret al geweldig. Ik vind dat hier een werkwoord van gemaakt moet worden: ik voorpret, wij voorpretten, ik heb gevoorpret :)

Aan het einde van het jaar dan begin ik al brochures te bestellen, of automatisch te ontvangen van de drie grootste bungalowparken: CenterParcs, Landal en Roompot. Ook heb ik al 3 jaar op rij de brochure van VacansOleil besteld omdat het bij mij begint te kriebelen dat ik naar Italië op vakantie wil voor een 'vakantie-vakantie'. Maar uiteindelijk wordt 't 'm dat dan toch niet. Mede omdat ik me met het bladeren door de mooie brochures van de bekende vakantieparken me weer realiseer dat het in eigen land of buurland ook prachtig is of in ieder geval kan zijn als de zon een beetje schijnt :)

Voor dit jaar is de keuze dan ook 2x op Duitsland gevallen en één keer op Noord-Brabant, waarvan 2x op een park van Roompot en 1x op een park van Landal.

CenterParcs komt in dit rijtje niet voor. Dit komt omdat ik CenterParcs maar een arrogante organisatie vind. CenterParcs is ontzettend duur ten opzichte van zijn concurrenten en er wordt weinig tot niks vernieuwd. Met andere woorden: je betaalt bij CenterParcs de hoofdprijs om in een ouderwetse bungalow te verblijven maar wél om de hele dag geëntertaind te worden. Want dat is volgens mij het belangrijkste dat CenterParcs wil uitstralen: als je verblijft op één van onze parken dan hoef je de hele vakantie ook nergens anders naar toe. Nou bedankt, maar mij niet gezien. Geef mij maar een mooi net huisje, waarvan ik (als het even kan) het idee heb dat ik de eerste gast ben en dan entertain ik mezelf wel door zelf uitstapjes te bedenken in de buurt.

Waaruit naar mijn idee ook die arrogante houding van CenterParcs blijkt, is dat je er maar keuze hebt uit 20 parken ten opzichte van 66 parken die Landal aanbiedt en 207 parken die Roompot onder z'n beheer heeft! Maar blijkbaar heeft CenterParcs die vernieuwing niet nodig, want vakantievierders blijven erin trappen.

Wij niet. Wij kiezen lekker voor Roompot of Landal. Ook deze organisaties hebben genoeg aanbod van parken waarbij je geëntertaind kunt worden (als je dat dan toch zo belangrijk vindt), en dat is voor de kinderen natuurlijk hartstikke leuk. Beide organisaties hebben een mascotte: Koos Konijn rijdt elke morgen op elk Roompot-park rond om alle kinderen al zwaaiend te begroeten (hoe doet ie dat toch om elke morgen overal aanwezig te zijn? ;-)) en Bollo is de mascotte van Landal. Ook heeft Landal 'Puk & Pelle'. En ballenbakken en zwembaden zijn ook ruimschoots aanwezig.

Ik kijk nu alweer uit naar onze volgende vakanties. Nog even een weekendje Roompot Bospark 't Wolfsven vóór de zomervakantie en dan een weekje Landal Winterberg ín de zomervakantie.

Doei! Ik ga verder met voorpretten!

3 opmerkingen: