vrijdag 15 februari 2013

Peuter- en kleuterpraat (7)

Kusje
We zijn onderweg naar Ferienresort Cochem voor een weekendje weg. Onderweg vraagt Iza in één keer: 'Nao welke kangk môt ich no mien kusje veur Len in ut ziekehoés in Nijmege blaoze?'
 
Duits
Iza kijkt elke zaterdag naar de BZT-show. Gelukkig krijgen we Ned. 3 op onze vakantie in Cochem door dus kan ze het daar ook kijken. Ze maakt zich wel nog een beetje bezorgd of ze het dan wel goed kan volgen 'want dan praten die nu natuurlijk Duits'.
 
Kapot lachen
Tijdens diezelfde vakantie mag Iza wat langer opblijven. Evi wil niet, die is moe. Als 'Mijn vader is de beste' af is gelopen vraag ik Nico om door te schakelen naar RTL4 want daar begint om 20:00 uur 'de TV-kantine'. 'Wat kump dao den op?', vraagt Iza. 'Iets waomei-se dich kepot lachs', antwoord ik. We stemmen af op RTL4 en Peter Timofeeff staat het weer te presenteren. Iza kijkt het zich even aan en vraagt dan: 'Is dit wao-se dich kepot meij lachs?'
 
Baby kopen
Iza en Evi spelen 'vadertje & moedertje'. Dan zegt Evi: 'Iza, weej hebbe allebei un beejbiejtje gekaupt'.
 
Straciatella-pudding en een danoontje
Iza wil 'traasjoetella'-pudding en Evi un 'paanoontje'.
 
Baby
Iza hoeft geen baby, want dan moet ze in het ziekenhuis liggen.
 
Zelf weten
Ik: 'Iza lik us neet zoé ruig te moéle'. Iza: 'Laot mich toch. Ich bön un eige mins en do auch, ich mot zelluf wete wie ich doon'.
 
Gek
Ik zit met Iza in de auto en we luisteren naar de verzamelcd van 'Kinderen voor Kinderen'. Het liedje 'Ha, ha, ha je vader' is er op. Dan zegt Iza: 'Beej mich is miene papa neet gek, maar waal oma Tyson'.
 
Logopediste
Evi zegt dat ze naar de 'oopoeraat' moet met mama. Dat had mama gezegd. Iza zegt dat dat bij het 'concentratiebureau' is en dat ze daar woordjes moet leren. Evi zegt dat het in Beesel is.
 
Grey's Anatomy
Iza denkt dat Nico en ik vanavond weer 'Kglèsofuhlemmuhliéj' gaan kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten