dinsdag 3 juni 2014

Kinderpraat 24

Abrikozenvlaai
Evi vindt 'appel-met-koeëzeflaai' lekker

Musical
Evi zingt een liedje van 'Kruimeltje de menoeziekol'

Lieveheersbeestje
Evi heeft voor Moederdag een 'lieveheerebeestje' geknutseld

De wereld is mooi
Evi en ik rijden naar huis vanuit de zwemles in Steijl. K3 zingt: 'De wereld is zo mooi, de wereld is zo mooi, met jou erin'.
'Huur mama', zegt Evi. 'Die zinge det 2x. En det klop. De wereld is auch mooi!'
'Ao jao?', vraag ik.
'Jao!', zegt ze. 'Kiék maar dao!' En ze wijst in de richting van de Maas.

Gokken
Tijdens Iza's kinderfeestje spelen we 'Ren je rot'. Ik stel telkens een vraag met drie antwoordopties (A, B of C), zeg dan: 'Ren je rot!' en de meiden rennen naar de pion waarop zij denken dat het juiste antwoord staat. Vriendinnetje Sofia moet er af en toe wat langer over nadenken en besluit dan het antwoord maar gewoon te 'jokken'.

Huifkar
Evi ging met alle kleuters van de hele school een morgen op 'schoolreisje' naar Landal de Lommerbergen. Ze gingen te voet er naar toe en kwamen volgens Evi met de 'huiskar' terug.

Heel lang geleden
Evi (5 jaar en 3 dagen oud) wil de film 'de Leeuwenkoning kijken. 'Die heb ich al ens gezeen, maar det is al kéi lang geleeje. Toen waas ich nog euuuhhhh....4!'

Dat schiet op
Iza en ik spelen monopoly. Iza heeft bijna verloren maar dan moet ik haar veel betalen in een paar beurten. Ze kijkt me blij aan en zegt: 'Det begint veuroét te sjeete hè?!'

Dat bedoel ik niet
Evi's vriendinnetje Bibi is aan het woord op Evi's kinderfeestje. Evi reageert op haar verhaal, maar heeft het blijkbaar verkeerd begrepen want Bibi antwoordt: 'Det wou ich neet bedoele'.

Labberdejoeks
Het camouflagenet voor bij het speeltoestel is te kort. 'Veur de 'jabberdeloeks' gekoch!', concludeert Iza.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten