zondag 24 augustus 2014

Kinderpraat 28

Druk
Als ik boven de net gestreken was op ga ruimen zie ik dat de bedden van de kinderen nog niet opgemaakt zijn dus ik roep naar beneden of ze dat even willen komen doen. Evi antwoordt lichtelijk paniekerig: 'Jao maar det geit no neet want ich heb ut kei drök met sjpeele'.

Schoenmaat
Ik heb gymschoenen aan die Evi 'later' wil hebben. Iza vraagt welke maat ik heb en concludeert dat zij die schoenen dan al bijna aan kan want zij heeft maat 33. 'Welke 30 heb ich?' vraagt Evi vervolgens.

Doorzichtig
In het nieuwe loomarmbandje dat ik voor Evi heb gemaakt zit de kleur 'veurzichtig blauw'.

B2
Iza en Evi spelen 'Bassie & Adriaan'. 'Iza', zegt Evi, 'ich bön de Baron en do bös E2'.

Hoolands
Iza en Evi spelen samen een fantasiespelletje. Evi heeft het hoogste woord. Ik hoor haar aan Iza vragen: 'Kan je mij? Weet je hoe ik hèt? Hero. Hoe hèt jij?'
'Elsa', antwoordt Iza (ze is nog steeds in de ban van 'Frozen'). Nog voordat Iza fatsoenlijk uitgesproken is ratelt Evi verder: 'Leuke naam zullen we bij elkaar gaan wonen?'

Gezond
Iza en Evi eten een fruithap voor de tv. Ik vul ondertussen achter in de kamer een kommetje met M&M's. Uiteraard willen zij als het fruit op is ook M&M's. Dan krijgt Evi een royale hoestbui. Even later is het fruit op en pakken ze een paar M&M'etjes. Als Evi die op heeft concludeert ze: 'Volges mich zien M&M's baeter veur mich as fruit want no heuf ich neet te hooste'.

Vermoeiend
Evi heeft een pop die lach- huil- en meer van dat soort geluiden maakt. Op een avond wil ze dat haar 'baby' bij haar in bed slaapt. Ze moet de baby dan wel 'uitzetten' van ons. Als ze 's morgens wakker wordt vraagt ze of ze 'm weer aan mag zetten zodat de ogen open gaan. Dat mag. Ze zet 'm aan maar de pop maakt geen geluid. 'Ich dink det de baby oét mot röste van ut sjlape', concludeert Evi.

Werkloos zijn = vakantie hebben
Evi concludeert dat ik meer vakantie heb dan Iza en Evi. Nadat ik doorvraag waarom ze dat vindt antwoordt ze dat ik nog werk aan het zoeken ben en dat als zij naar school gaan ik vrij heb #ikrekenhetgoed

Ninja Turtles
Iza en Evi spelen volgens Evi 'nienjaar turbo's'

Voor de gek gehouden
Evi heeft papa 'veur de grap gelaote' toen ze net deed alsof ze sliep

Naeve- en nichtedaag
Op de eerste morgen dat Iza en Evi weer naar school moeten zegt Evi dat ze op school gaat vertellen dat mama 'naeve- en niftedaag' heeft gehad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten